جستجو

شرح وظایف

  • برنامه ریزی در جهت حفظ و احیاء و حمایت از توسعه کمی و کیفی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در حوزه صادرات و بازار داخلی
  • برنامه ریزی به منظور بررسی مطالعه و شناخت بازارهای بین المللی با هدف ارتقاء فروش داخلی و صادرات صنایع دستی
  • فراهم نمودن زمینه و امکانات لازم به منظور استفاده و بهره گیری از سیستم های پیشرفته معرفی و فروش الکترونیک صنایع دستی با هدف توسعه و ارتقاء کمی و کیفی بازارهای داخلی و خارجی عرضه محصولات
  • فراهم نمودن زمینه های تشویق و ترغیب هنرمندان، صنعتگران، بازرگانان، صادرکنندگان و فعالان حوزه صنایع دستی جهت حضور و مشارکت مؤثر و فعال در بازارهای داخلی و خارجی
  • ایجاد زمینه­های مناسب و انجام هماهنگی­های لازم به منظور جلب مشارکت بخشهای دولتی و غیردولتی در حوزه سرمایه­گذاری داخلی و خارجی محصولات صنایع دستی
  • فراهم نمودن امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم و مناسب جهت برگزاری نمایشگاه های ملی، منطقه ای و بین المللی عمومی و تخصصی صنایع دستی در داخل کشور
  • نظارت،تجزیه و تحلیل و ارزیابی چگونگی معرفی، عرضه و فروش اقلام صنایع دستی در نمایشگاه های داخلی و خارجی
  • هماهنگی، همکاری و تعامل با دستگاه ها، ارگانها، سازمانها، تشکل­های غیردولتی مرتبط به منظور معرفی رشته ها و محصولات صنایع­دستی و عرضه آنان دربازارهای داخلی و خارجی متناسب با سلیقه، نیاز و فرهنگ مصرف بازارهای هدف
  • برنامه ریزی، پیگیری و فراهم آوردن امکانات لازم در جهت راه اندازی بازارچه های موقت در ایام ویژه در داخل کشور و حمایت در جهت ایجاد مراکز عرضه و فروش صنایع دستی در خارج از کشور
  • برنامه­ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور ارائه تسهیلات در امر عرضه، فروش و صادرات صنایع­دستی به همراه ارائه خدمات بازرگانی مناسب به تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان محصولات صنایع­دستی در داخل و خارج از کشور
  • برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم به منظور بازنگری، به روز رسانی، نظارت و تدوین قوانین، مقررات، تفاهم نامه ها، موافقت نامه ها، دستورالعمل ها و آئین نامه ها در راستای توسعه و تسهیل فعالیت ها و مبادلات تجاری صنایع دستی
  • برنامه ریزی در جهت برپایی سمینارها، همایش ها، نشست ها و کارگاههای تخصصی برای فعالان بخش بازرگانی و صادرکنندگان کالاهای صنایع دستی پیرامون مسائل توسعه ای، بازاریابی، قوانین و مقررات تجاری و صادراتی و ...
  • همکاری در تهیه بانک اطلاعات در خصوص صادرکنندگان، شرکت های تجاری فعال، نمایشگاه ها و رویدادهای فرهنگی خارج از کشور و ...
  • برنامه ریزی و ارائه حمایت جهت ایجاد، تقویت و توسعه تشکلهای صنفی و بازرگانی داخلی و خارجی
  • برنامه ریزی در راستای ایجاد و راه اندازی صندوق های حمایت از فروش داخلی و ضمانت صادرات صنایع دستی
  • برنامه ریزی و ارائه حمایت جهت حضور و مشارکت در برپایی رویدادهای فرهنگی، جشنواره ها و نمایشگاههای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در خارج از کشور و اعزام هیاتهای تجاری
  • برنامه ریزی در راستای مشارکت در حراجی ها، گالری ها و اکسپوهای خارج از کشور
  • برنامه ریزی جهت تدوین استاد، طرحها و پروژه های توسعه ای
  • تدوین و تنظیم تفاهم نامه ها موافقت هامه های تجاری در جهت توسعه صنایع دستی
  • مطالعه و برنامه ربزی به منظور برپایی سمینارها، همایش ها، نشست ها و کارگاههای تخصصی برای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صنایع دستی پیرامون موضوعات توسعه همه جانبه صنایع دستی
  • ایجاد ارتباط مداوم با مجامع و سازمانهای تأثیر گذار بر روند توسعه بازرگانی صنایع دستی با هدف ارتقاء فروش و صادرات
  • برنامه ریزی، پیگیری و فراهم آوردن امکانات لازم درجهت ایجاد و راه اندازی بازارچه ای دائم صنایع دستی در سطح کشور.

رضا علیزاده سوستانی

سرپرست دفتر مناطق نمونه گردشگري و زيرساخت ها
شماره تماس :
شماره نمابر:

تماس با ما

شماره تماس :66027634
شماره نمابر : 61063469
آدرس ایمیل : handicrafts.export@ichto.ir