جستجو

شرح وظایف

  • اجرای مفاد کلیه اسناد گردشگری دو یا چند جانبه منعقد شده میان جمهوری اسلامی ایران با طرفهای خارجی از طریق مکانیسم‌های تعیین شده نظیر کمیته های فنی مشترک، گروه کاری و ...
  • شناسایی همه جانبه ظرفیت های گردشگری کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران جهت توسعه و ارتقاء روابط گردشگری کشور.
  • اقدامات لازم جهت برگزاری نمایشگاه­های داخلی و خارجی، جشنواره­ها، کنفرانس­ها، سمینارها و سایر رویدادهای گردشگری و ارزیابی میزان کارآیی و اثر بخشی آنها.
  • بکارگیری و اجرای طرح­ها، روش­ها و مکانیسم­های شناخت و توسعه بازار، اطلاع­رسانی و تبلیغات مطلوب در راستای افزایش ظرفیت های گردشگری.
  • نظارت و ارزیابی به منظور توسعه و توانمندسازی فعالیت دفاتر اطلاع رسانی گردشگری در داخل و خارج از کشور.
  • ارزیابی طرح ها، برنامه ها و فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی گردشگری و بهبود کیفی آنها از طریق ارایه راهکارهای پیشنهادی.
  • معرفی و شناساندن امکانات، تسهیلات و همچنین انواع مختلف جاذبه­های گردشگری کشور در قالب محصولات فرهنگی (پوستر، تیزر، لوح فشرده، رسانه های گروهی و ...) با همکاری سازمان­ها و واحدهای مربوطه و بهره گیری از فن‌آوریهای نوین اطلاع رسانی در داخل و خارج کشور.
  • نظارت بر برگزاری تورهای آشناسازی ویژه دست­اندرکاران گردشگری و اصحاب رسانه داخلی و کشورهای بازار هدف.
  • همکاری ، هماهنگی و نظارت بر برگزاری رویدادهای گردشگری توسط ادارات کل استانی و بخش های خصوصی در چارچوب مصوبات مقرر سازمان.
  • استفاده از فن‌آوریهای نوین برای تبلیغات، بازاریابی و معرفی ظرفیت های گردشگری کشور با همکاری مراجع ذیربط.
  • برگزاری، میزبانی و شرکت در نشست­ها وکمیته­های فنی مشترک گردشگری با مقامات و سفرای کشورهای بازار هدف.
  • اقدامات لازم برای ایجاد ارتباط و حضور فعال در مجامع بین­المللی گردشگری و اجرای سیاست ها و استراتژی های مصوب بازاریابی برای بازارهای هدف
  • بررسی و ارایه طریق جهت گسترش و توسعه کمی و کیفی فعالیت گردشگری با سایر کشور ها بالاخص کشورهای منطقه و کشور های اسلامی.
  • ارایه طریق جهت حسن اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران در اسناد مربوط به نشست های کارشناسان ارشد و وزرای گردشگری سازمان های تخصصی بین المللی.
  • تهیه و تنظیم برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری ایران در کشورهای خارجی و اجرای برند ملی گردشگری
  • انجام هماهنگی های لازم در خصوص بهره گیری مناسب از ظرفیت های نهادهای مختلف نظیر رسانه ملی، شهرداری ها، ناوگان حمل و نقل و ... جهت فرهنگ سازی در زمینه سفر و گردشگری در میان اقشار مختلف جامعه.
  • ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور ثبت و ضبط اطلاعات کشورهای هدف و پیشرو در صنعت گردشگری و سایر بازارهای تحت مطالعه در بانک های مربوطه
  • ارزیابی محیط بازاریابی در بازارهای هدف گردشگری ایران به منظور ارائه توصیه های لازم به بنگاه های داخلی جهت توسعه روابط گردشگری کشور.
  • ارایه بروشور، جزوات، پوستر، راهنماها و سایر محصولات فرهنگی با همکاری وزارت امور خارجه و سایر واحدهای سازمان به منظور معرفی قابلیت های گردشگری کشور، اطلاع رسانی و تبلیغات در مجامع و مراکز گردشگری خارج از کشور.
  • انجام اقدامات لازم جهت راه اندازی وب­سایت چند زبانه گردشگری، تهیه اقلام تبلیغاتی و تولید و پخش تیزر و فیلم های مستند از طریق شبکه های ماهواره ای برون مرزی با همکاری مراجع ذی‌ربط در جهت ارایه اطلاعات لازم در خصوص مراکز و جاذبه های گردشگری کشور در بازار های هدف خارجی.

محمد ابراهیم لاریجانی

سرپرست دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری
شماره تماس : 66582014
شماره نمابر: 66582171

تماس با ما

آدرس : خیابان آزادی - نبش خیابان رودکی - ساختمان حج و زیارت - معاونت گردشگری - طبقه اول
شماره تماس : 66582014-021
شماره نمابر :66582171-021
آدرس ایمیل :